O nas


 

Idea społecznego finansowania:

 

Crowd-funding (ang. crowd – tłum, tłumnie; funding – inwestowanie, fundowanie) to zbieranie przez pomysłodawcę datków (zazwyczaj o niewielkiej wysokości, ale od dużej ilości osób) na sfinansowanie jakiegoś przedsięwzięcia: biznesowego, społecznościowego, kulturalnego, edukacyjnego, charytatywnego itp. Jest to po prostu zbieranie składek, "cegiełek" na realizację jakiegoś przedsięwzięcia.

 

Idea ta bardzo sprawnie funkcjonuje na całym świecie pozwalając sfinansować wiele ciekawych pomysłów, wynalazków i przedsięwzięć, które są "za małe" kwotowo dla "rasowych" funduszy inwestycyjnych. W Polsce przykładem takich działań poza Internetem może być "Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy" czy zbiórka na odbudowę Zamku Królewskiego na Wawelu, prowadzona 100 lat temu, zaraz po odzyskaniu przez Polskę niepodległości - świadectwem tej ostatniej są "cegiełki" różnych instytucji, firm i osób prywatnych wmurowane w latach 20-tych XX wieku w wały obronne Wawelu, wzdłuż drogi prowadzącej do jego głównej bramy. Idea jest więc stara i dobrze znana, Internet pomaga tylko w przeprowadzaniu takich zbiórek szybko i sprawnie.

 

Nagrody  i  Vouchery:

 

Za każde wsparcie autorzy pomysłów oferują jakieś nagrody. Czasem, dla zachowania jasnych i prostych zasad, wsparcie projektu oznacza po prostu zakup vouchera na przyszłe usługi bądź produkty firmy, która ma powstać w wyniku projektu. Działa to bardzo prosto -  np. kupujemy za 50 zł voucher na usługi nowo powstającej kawiarni, za który później będziemy mogli "skonsumować" jej usługi o wartości cennikowej np. 70 zł. W ten sposób wszyscy są zadowoleni i robią "dobry interes".

 

Odpowiedzialność za realizację projektów, certyfikaty dla wyróżnionych pomysłów:

 

W tradycyjnym modelu „crowd-fundingu” mamy pomysłodawcę i wielu składkowiczów, którzy przekazują swoje „datki” inicjatorowi projektu - zazwyczaj za pomocą jakiejś platformy internetowej, której rola ogranicza się do zebrania ustalonej kwoty i przekazania jej pomysłodawcy, albo, jeśli kwota ta nie zostanie zebrana, oddania całości składek „zrzutkowiczom”. To tzw. zasada "albo-albo" i przy okazji test, czy projekt zyskuje uznanie i zainteresowanie. Jeśki pomysłodawca uzbiera potrzebną kwotę, projekt przechodzi, jeśli nie - pieniądze wracają do fundatorów. Tak zazwyczaj działają platformy „CF” na całym świecie.

 

Pełna odpowiedzialność za realizację projektu spoczywa na pomysłodawcy, a sukces przedsięwzięcia zależy od zaufania, jakim obdarzą go internauci oraz jego znajomi, którzy zajrzą do portalu. Sam portal nie może odpowiadać za sukces tych przedsięwzięć, co jest w zasadzie zrozumiałe - projektów są ich setki i nie sposób byłoby je wszystkie nadzorować.

 

W ramach serwisu  zbieraczek.pl  postanowiliśmy jednak wprowadzić pewną innowację i część projektów jest przez nas nadzorowana nie tylko na etapie umieszczania ich w serwisie, ale również później, na etapie realizacji, gdy kontrolujemy wydawanie pieniędzy i realizowanie biznesplanu. Takie projekty otrzymują nasz certyfikat i są przez nas nadzorowane, co z pewnością zwiększa ich szanse na sukces. W serwisie takie projekty są oznaczone "słoneczkiem".

 

Kim jesteśmy:

 

Pomysłodawcy Zbieraczka to ludzie z rocznika "1970", którzy mają za sobą szereg (również udanych) projektów biznesowych oraz spore doświadczenie w branży internetowej. Zespół jest przedstawiony szerzej w zakładce: "Nasi Eksperci".

 

Zapraszamy do współpracy:  redakcja@zbieraczek.pl